Německé versus české mediální agentury: Jak v médiích dostat inovaci nad optimalizaci

4. listopadu
2019

Je v mediálním byznysu klíčové těžit co nejvíce ze známé přítomnosti nebo je výnosnější soustředit se na budoucnost? Jenže na jakou? Je lepší žít rychlou nebo pomalou efektivitu? A je přínosnější, aby byla agentura plná spousty malých ředitelů nebo stačí pár vrchních generálů? Mají být nejmodernější technologie a inovace součástí mediální agentury nebo je smysluplnější, aby stály jako vlastní obor mimo ni? České a německé mediální agentury se nejen v těchto otázkách zatím rozcházejí. Jaké jsou další největší rozdíly ve fungování byznysu českých a německých mediálek, o tom povypráví Tereza Báčová na přednášce 04.11.2019 na VŠE, místnost RB 212 od 19:45 hodin.

 

Tereza Báčová studovala na německých univerzitách v Regensburgu (RU) a v Berlíně (FU), magisterské studium v oboru Mediální studia pak zakončila v Praze (UK). Od té doby se pohybuje v komunikačních agenturách, postupně zastávala pozice jako Media Strategist v Mediaplus Group Czech Republic či Head of Strategy v Havas Media Czech Republic. V roce 2018 pak zasedala v porotě Effie Awards.

Poslední rok pracuje v Mnichově ve společnosti Serviceplan Group – největší komunikační agentuře Evropy, která platí za světovou špičku v oblasti mediální kreativity a technologické inovace. V roli International Creative Media & Innovation Manager má spolu s týmem vytyčený zejména jeden cíl – přinášet kreativní a inovativní řešení a měnit mediální komunikaci značek tak, aby se hodně odlišovala, byla efektivní i smysluplná, a hlavně udržitelná.

“Když se řekne slovo inovace, často si lidé představují roboty a umělou inteligenci. Ale inovace spočívá hlavně v chytrém překvapení, v neotřelé kombinaci, která šarmantně funguje svým účelem i formou – a tím oslovuje. Proto někdy pracujeme s VR, mobilními hologramy nebo hlasovými asistenty Alexou a Siri, vzápětí ale v rámci jiné kampaně vedeme zkratky městem pro pěší přímo skrze billboardy a další kampaň jsou zase DIY zahrádky kolem každého stromu ve městě. Marketingové peníze se dají díky kreativitě a inovacím utrácet společensky prospěšně.”

 

Akce je organizována v rámci ESF OP VVV „Rozvoj vzdělávací a dalších činností a podpora kvality na VŠE v Praze“.